loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی کودکان

بازدید : 871
يکشنبه 13 فروردين 1402 زمان : 5:26

7 زبان برتر برنامه نویسی برای کودکانصفحات آموزش برنامه نویسی کودکان کتاب Placeholder Book1. خراش

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که برای افراد 8 تا 16 ساله مناسب است و یادگیری آن آسان است. با کشیدن و رها کردن بلوک‌های کد می‌توانید در عرض چند دقیقه بازی‌های ساده بسازید. Scratch یک جامعه کاربری تثبیت شده دارد که می تواند به عیب یابی کمک کند و راهنمایی کند و محبوب ترین زبان برای مدارس ابتدایی بریتانیا است.

بهترین برای: اولین مقدمه برای کد. یادگیرندگان بصری این کتاب از Usborne مقدمه ای بر کدنویسی برای مبتدیان کامل است. این بسیار در دسترس است و اصول اولیه را به کودکان آموزش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به داخل کد رایانه خود وارد شوند و بازی ها و انیمیشن های ساده را روی صفحه ایجاد کنند.

مشاهده کتاب در اینجا ویدیویی از DK است که در مورد Scratch از کتاب آنها بازی‌های برنامه‌نویسی رایانه‌ای برای کودکان آموزش برنامه نویسی کودکان نوشته کارول وردرمن گرفته شده است.صفحات کتاب Placeholder Book

  1. پایتون

برخلاف اسکرچ، پایتون یک زبان مبتنی بر متن و زبانی است که توسط برنامه نویسان حرفه ای در انواع مشاغل و صنایع مختلف استفاده می شود. پایتون اصول اولیه طرح‌بندی کد و دقت مورد نیاز برای برنامه‌نویسی پیشرفته‌تر را بعداً آموزش می‌دهد، بنابراین یک نقطه شروع عالی برای تسلط بر زبان‌های دیگر است. اگرچه این زبان مبتنی بر متن است، اما زبان مانند گفتار خوانده می شود، بنابراین درک آن از بسیاری از زبان های متنی دیگر آسان تر است، اما تسلط بر آن نسبتاً دشوار است. دوره‌های مبتنی بر بازی‌های زیادی وجود دارد که بچه‌های 8 ساله می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما احتمالاً برای کودکان کمی بزرگ‌تر بهترین است.

بهترین برای: مبتدیانی که می خواهند بیشتر بیاموزند و کسانی که آموزش برنامه نویسی کودکان مایلند یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند که در آینده بتوان از آن استفاده کرد.

این کتاب گام به گام از Usborne نحوه شروع و نوشتن یک برنامه ساده را نشان می دهد. دستورات جدید ایرانیان سایبر با مثال وتصاویر رنگارنگ به طوری که در پایان کتاب، خوانندگان می توانند بازی ها، نقاشی ها و موارد دیگر را کدنویسی کنند. شامل کمک اضافی و دانلودهای آنلاین است.

مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book 3. JAVASCRIPT

تقریباً همه چیزهایی که ما در یک مرورگر وب استفاده می کنیم (گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر) با استفاده از این زبان ساخته شده است اما ابزاری برای برنامه نویسی پیشرفته تر آموزش برنامه نویسی کودکان است. با جاوا اسکریپت، بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه صفحات وب بسازند و آنها را به برنامه ها و بازی های تعاملی تبدیل کنند. اکثر کاربران با اسکرچ یا پایتون شروع می کنند و با استفاده از جاوا اسکریپت بالای 10 سال کار می کنند

بهترین برای: کسانی که کمی تجربه دارند. بچه های علاقه مند به طراحی وب

این کتاب به بچه ها کمک می کند تا پنج بازی سرگرم کننده رایانه ای را با استفاده از HTML و جاوا اسکریپت کدنویسی کنند. از ماریو تا Minecraft، مفاهیم اساسی بازی های رایانه ای مانند حلقه ها، تیک ها، امتیازات، گرافیک و هوش مصنوعی را کشف کنید. سپس مراحل آسان بازی Builds را دنبال کنید و یاد بگیرید که چگونه پنج بازی پیشرو از جمله Noughts و Crosses، Snake و Tennis روی میز کدنویسی کنید. توضیحات کوتاه و ساده در کنار نمونه هایی از کد ارائه شده است و در صورت گیر افتادن یک وب سایت پشتیبانی کننده وجود دارد.

مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book4. LUA (ROBLOX)

Lua یک کد مبتنی بر متن شبیه پایتون است. استفاده و تعبیه آن در برنامه ها آسان است و Angry Birds و Roblox Studios (یک پلتفرم محبوب آموزش برنامه نویسی کودکان برنامه نویسی کودکان) بر اساس این کد هستند. همچنین یک انجمن آنلاین حمایت کننده وجود دارد.

بهترین برای: کودکان علاقه مند به بازی های برنامه نویسی. طرفداران Roblox

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 45
  • بازدید کننده امروز : 45
  • باردید دیروز : 138
  • بازدید کننده دیروز : 132
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 4256
  • بازدید سال : 4256
  • بازدید کلی : 95042
  • کدهای اختصاصی